Handelsbetingelser

Kundeoprettelse og persondatapolitik


Som kunde hos AZ-Frimærkeauktioner (az-stamps.dk) er du på ingen måde forpligtet til at byde/købe på vore auktioner og oprettelsen er helt gratis.

Vi videregiver ikke informationer til tredjepart i nogen henseender. De data, som køber opgiver, når der sker oprettelse som kunde, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.

Du kan jf. personaledataloven få fuld indsigt i dine oplysninger.
Oplysninger i forbindelse med dit køb opbevarer vi jf. regnskabsloven i minimum 5 år. Alle ansatte der har med ordrehåndteringen at gøre, har tilgang til disse oplysninger.

Som registreret hos AZ-Frimærkeauktioner (az-stamps.dk) har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til AZ-Frimærkeauktioner (az-stamps.dk) via e-mail: info@az-stamps.dk

Ved oprettelse som kunde hos AZ-Frimærkeauktioner (az-stamps.dk) er du indforstået med alle nedenstående betingelser samt forpligtet til at afgive korrekte personoplysninger, gøres dette ikke, betrages det som dokumentfalsk og evt. retsforfølgelse påbegyndes.

Budafgivelse


Intet bud under startpris (Opråb) accepteres.

Bud afgives efter en fast skabelon som følgende:

- Prisen er mindre end 100 DKK. er mindste budstigning 5 DKK.
- Prisen er 100 DKK. eller større og mindre end 250 DKK. er mindste budstigning 10 DKK.
- Prisen er 250 DKK. eller større og mindre end 500 DKK. er mindste budstigning 25 DKK.
- Prisen er 500 DKK. eller større og mindre end 1000 DKK. er mindste budstigning 50 DKK.
- Prisen er 1000 DKK. eller større og mindre end 2500 DKK. er mindste budstigning 100 DKK.
- Prisen er 2500 DKK. eller større og mindre end 10000 DKK. er mindste budstigning 250 DKK.
- Prisen er 10000 DKK. eller større er mindste budstigning 500 DKK.

Modtages online bud på Internettet 5 minutter før auktionsslut, forlænges lottets tid med 5 minutter fra bud tidspunktet.
Afgivelse af bud via. telefon eller skriftligt modtages seneste en ½ time før auktionsslut.

Der forbeholdes ret til at afvise bud samt tilbagetrækning af lots.

Bud afgiver er anerkendt af disse betingelser.

Bestilling og levering


Alle bekræftede ordre behandles, pakkes og afsendes seneste den næstkommende hverdag via. POSTDANMARK. Så forventet leveringstid er 1-3 dage i Danmark. Alle leveringer til Grønland foregå via. fly forsendelse.
Ved auktionsslut og/eller eftersalg skal du bekræfte din ordre. Er ordren ikke bekræftet indenfor 3 hverdage, betragter vi ordren som bekræftet. Når ordren er bekræftet vil du som kunde modtage en email med en ordrebekræftelse. Denne indeholder blandt andet ordrenummer, navn og adresse på modtageren samt en oversigt over de bestilte varer.

Betaling


Alle brugte varer/objekter sælges efter de særlige regler for brugtmoms, det er derfor ikke muligt at foretage fradrag for købsmoms.
Ved køb af nye varer er alle priserne inklusiv 25% moms. Bor du udenfor EU vil momsen (25%) automatisk blive trukket fra dit indkøb af nye varer inden du afslutter din bestilling. Alle betalinger sker i Danske kroner (DKK) og alle handler betragtes som gennemført i Danmark.
Ved køb af auktionsvarer/lot tillægges et købersalær på 25% af salgsprisen (hammerslag) samt evt. porto.

Ved online betaling med kreditkort tillægges et gebyr jf. PBS (se mere på PBS.dk).

Ved betaling med kreditkort pålægger vi følgende PBS gebyr:
- Dankort/Visa-Dankort - 1,45 DKK. plus 0,1% af beløbet
- Andre kort udstedt i Danmark - 1,25 % af beløbet
- Andre kort udstedt udenfor Danmark - 3,75 % af beløbet

Følgende betalingsmåder er gældende:

- Dankort/VISA-Dankort
- MasterCard
- VISA
- VISA Electron
- JBC

Betalingen opkræves først, når varen er afsendt. Er betalingen foretaget i en weekend eller på en helligdag, sendes varerne på den først kommende arbejdsdag. Hvis vi mod forventning i dit tilfælde ikke kan levere de bestilte varer, vil du blive kontaktet indenfor 3 hverdage.

Du kan i øvrigt til en hver tid tjekke om din ordre er afsendt, ved at logge dig ind og klikke på vis ordre.

Værneting er under alle omstændigheder København.


Reklamationsret


Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over objekter, der har fejl eller mangler, som ikke er beskrevet og som var til stede, da objektet blev købt jf. købeloven. Objekter med beskrevne fejl kan derfor ikke reklameres.
Indleveres varer hos AZ-Frimærkeauktioner (az-stamps.dk) skal emailkvittering samt evt. reklamationsbevis medbringes. Indsendes varer til AZ-Frimærkeauktioner (az-stamps.dk) skal ordrenummer oplyses. Produktet skal være forsvarligt emballeret. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. Defekte produkter kan indsendes eller indleveres til:

AZ-Frimærkeauktioner
Gammel Kongevej 70 st. th.
DK 1850 Frederiksberg
Tlf. (+45) 33313151


Fortrydelsesret


DU HAR 14 DAGES FORTYDELSESRET PÅ ALLE VARER, DU KØBER ONLINE (DOG IKKE DIGITALE VARER DER DOWNLOADES, HER BORTFALDER FORTRYDELSERETTEN, NÅR MAN MODTAGER SIT PASSWORD), GÆLDENDE FRA DEN DAG MAN MODTAGER VAREN.
Fortrydelsesretten er betinget af, at varen returneres i væsentlig samme stand og mængde. Kvittering bør altid medfølge. Du har også ret til at fortryde dit køb ved ikke at modtage varen.
Retur adressen er:

AZ-Frimærkeauktioner
Gammel Kongevej 70 st. th.
DK 1850 Frederiksberg
Tlf. (+45) 33313151

Du dækker selv evt. omkostningerne forbundet med returnering/forsendelse.

Købesummen vil blive refunderet pr. check, når vi har modtaget og kontrolleret varen, dog senest 30 dage efter modtagelse jf. forbrugeraftalelovens §12c.

Aftaleindgåelse


Din(e) ordrer kan til enhver tid kaldes frem elektronisk ved at logge ind på siden og vælge linket Vis ordre.

Forbrugeraftale-loven


Din ordreafgivelse og dit køb via AZ-Frimærkeauktioner (az-stamps.dk) er på dansk og samtidigt underlagt almindelig dansk lovgivning, herunder lovbekendtgørelse nr. 886 om visse forbrugeraftaler (dørsalg m.v., fjernsalg og løbende tjenesteydelser) af 23. december 1987 som ændret ved lov nr. 262 af 6. juni 1993 og lov nr. 1098 af 21. december 1994 - i daglig tale dørsalgsloven. Eventuelle oversættelser samt valutaberegninger er ment som hjælp til evt. dårligt dansktalende kunder og der tages ikke højde for evt. valutaændringer.

Forbehold


Der tager forbehold for TRYKFEJL, PRISFEJL, MOMS- og AFGIFTSÆNDRINGER samt LEVERINGSSVIGT og evt. TEKNISKE FEJL som f.eks forstyrrelser og nedbrud for aktuelle auktioner.

Alle varer/objekter på vore auktioner behandles med stor omhyggelighed, men der tages forbehold for evt. fejl vedr. prissættelse samt katalogisering. Skulle dette ske vil fejlen/fejlene bliver rettet eller varen/varerne tilbagetrukket.

top